Jag deltar i

torsdag 7 april 2011

Dikter

Jag blir glad när jag får någonting. Jag blir glad om det är sol.

Jag blir
glad
när jag
får
någonting.
Glad
om det
är
sol

Jag blir arg när någon är jobbig. Jag blir arg när någon förstör.

Jag blir
arg
när någon
är
jobbig.
Jag blir
arg
när någon
förstör.

Du är

Du är söt
du är snygg
du är snäll
du är bäst
du är allt
man vill
ha

Jag gillar

Jag gillar sport
jag gillar musik
jag gillar
jag gillar
fotboll

Sommar

Sommar
somma
somm
som
so
s


Golvet

Jag sitter
på kudden

golvet
det är
kallt
jag fryser
inte

Oliver låter

Oliver låter
som en
gris
han är
störd
han skriver
en dikt
den suger

Dina ögon

Havet glittrar
precis som dina
ögon
dom är blåa
precis som
havet

Bulan

Borden är fula
Kalle har en
bula
den är stor
som ett
berg

Tandläkaren heter
Håkan
han är rolig
han vet
vad han gör
han kör
en bil

Jag blir ledsen

Jag blir
ledsen
när någon
dör
jag blir
ledsen
men inte
nu


Vi har fått i uppgift att producera så många dikter som möjligt.

3 kommentarer:

  1. jaduu den "sommar" dikten var lite cool :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du har skrivit många bra dikter men den första var riktigt bra bara för att jag gillar sol :D Jag tyckte du hade delat in orden väldigt bra.

    SvaraRadera